Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Gary Larsson - 2 januari 2008 15:49

Jag vill inte kalla saker för tur och otur, då fråntar jag mig möjligheten att kunna påverka utgången av händelser. Jag tror mer på att saker är konsekvenser av något. Det är t ex inte otur att det blir punktering på cykeln, utan sannolikt på att jag kört på något vasst. Det blir på samma sätt fel att skylla sitt misslyckande på någon annan. En av mina elever råkade ut för detta. Hon skyllde då på att någon hade punkterat hennes cykel.


Jag kollade lite snabbt att ventilen var åtskruvad, sedan lite snabbt över däcket och minsann, hade hon inte kört på ett häftstift. Det satt till och med kvar i däcket. Det var inte otur och det var inte någon annans fel. Det var bara egen ouppmärksamhet.


Idag använde jag mig av mitt sjätte sinne. Jag hade alltså inte tur, det har man när man vinner i lotterier. Jag lovade redan innan jullovet att instruera ett spinningpass i vecka 1. Jag hade fått för mig att det var på fredag. Vi bokade i efterhand en resa till Säfsen, vilket innebar att jag inte kunde köra på fredagen, så jag mailade en förfrågan till de andra instruktörerna om någon möjligen kunde ta passet, men ingen nappade. Idag fick jag ett mail från gruppträningsansvariga som undrade vilken fredag det var. Jag mailsvarade om att det var denna fredagen.


Någonstans här vaknar det sjätte sinnet. Jag går igenom maillistan och hittar förfrågan om extra julpass. Onsdag d v s idag, d v s om 30 min. Snabb väskpackning och iväg. Kliver in i spinningsalen en kvart innan passet, kör passet, som andra vanliga pass.

I efterhand kunde jag sagt att det var tur att jag kom på att jag skulle köra, men jag hävdar bestämt att det är mitt sjätte sinne. 



Av Gary Larsson - 2 januari 2008 10:28

Ett ok morgonpass med simklubben, bra tempo ända tills ryggen låste sig. Det släppte någorlunda efter en rejäl utstretchning, men morgonpass är morgonpass och efter att vänt lite på dygnsrytmen i och med nyårsfirandet, var det mer morgon än vad det brukar vara.


 Välförtjänt andrafrukost för återhämtning till kvällens spinningpass med betoning på tuff intervall. Tills dess har jag i alla fall skakat ur morgonen ur kroppen.


I morgon bär det iväg till Säfsen med familjen på lite "vintersemester". Det lär åtminstone finnas lite snö i backen, även om det i övrigt är grönt, men det är ju egentligen bara bra för  löpningen. Det är ju roligt att se lite nya miljöer när man tränar.

Ovido - Quiz & Flashcards