Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Gary Larsson - 14 januari 2008 20:48

I duschen efter träningen svartnade det för plötsligt för ögonen, dessbättre var det bara lampan i duschrummet som slocknade för gott och inte jag själv.


Det kunde det dock ha varit, idag var det ju ett riktigt tufft intervallpass med numera minst 3 %ig lutning på bandet. Dessutom lade jag på en snabb avslutning på varje intervall utan lutning. Det corepass som jag alltid lägger innan detta löppass inverkar mindre och mindre på löpningen, annat var det när jag började köra den här träningskombinationen. Då hade jag fullt upp med att hålla mig kvar på bandet och då framförallt i sidled. Numera orkar jag rikta kraften mera framåt.

Av Gary Larsson - 14 januari 2008 15:47

Det är ju så jag blir tokig. Varför går det inte att tillverka lampor som fungerar, eller ja de fungerar ju i alla fall ett litet tag, tål både det ena och det andra som vår familj utsätter dem för? Gjorde en liten räd i våra lådor och skåp och hittade 9 olika lampor, som av olika anledningar inte används. Där fanns lampor vars batterier glappar, de som gått sönder när de kraschat i backen, de som tagit in vatten och rostat och baklampor (som faktiskt fungerar) jag blivit tvungen att köpa för att få en ny framlampa.


Det är ju nästan så att jag funderar på att installera gamla hederliga dynamolampor igen. De fungerade ju allt som oftast vad jag kommer ihåg, men det kanske berodde på att min pappa skötte om dem och alltid såg till att de började fungera igen om de krånglade. Skulle jag mot förmodan bemöda mig att montera en dynamouppsättning, kan jag ju ge mig sjutton på att det kommer snö, för då kommer jag ihåg att även dynamon gav upp.


Senast inköpta lampan har än så länge varit tålmodig och än så länge överlevt både en krasch och en överkörning, om än lite tilltuffsad och klädd med silvertejp så lyser den alltjämt. Så än håller tålamodet ett tag till.

Av Gary Larsson - 14 januari 2008 07:43

Då var det dags att ta på cykelhjälmen igen. Jag cyklar vanligvis inte så att jag behöver den under förflyttningar inom stan, men till och från skolan har jag valt att använda hjälmen.


Jag får ett mycket bättre förhandlingsläge jämt emot eleverna. Jag har försökt, då jag själv cyklat utan hjälm att förklara att jag är en duktig och cyklist, men då kontrar de bara med att -Det är jag med.


Jag hoppas att fler oförstående elever kan börja använda hjälm. Jag har ju ett betydligt bättre förhandlingsläge när jag själv använder hjälm. Om jag som skulle kunna cykla skiten ur nästan vem som helst använder hjälm, så borde ju faktiskt du också ha det.


Det är ju bara ett uns av oförsiktighet som räcker för att du ska krascha. Det fick jag ju själv erfara igår. Lägg därtill en massa andra trafikanters unsar av oförsiktighet och då blir jag riktigt orolig.

Ovido - Quiz & Flashcards