Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Gary Larsson - 9 januari 2008 12:14

Då var jag på jobbet igen. Ju längre jag är ledig desto mer fruktat/efterlängtat blir det, nu var det i och för sig "bara" 3 veckor. Sommarlovet är värre. Till råga på allt hade jag oväntat svårt att somna. Det kan i och för sig ha varit Red Bull intaget, vilket skulle förstärka tanken om min bortskämdhet (se tidigare blogg) eller så var det bara allmän förväntan eller oro.


Jag har dock inte riktigt valt vilken tanke eller förhållningssätt jag ska ha till det, därav motsattsförhållandet. 


För är det så att jag längtar tillbaka till jobbet, skulle det ju tyda på att lovet inte har varit njutbart. Motsatt skulle jag frukta att börja jobba igen, skulle det ju tyda på att jag inte trivs på jobbet och då borde jag för att följa mina filosofiska tankar (om att förändra det som ger ett resultat jag inte är nöjd med) behöva byta jobb.



Ovido - Quiz & Flashcards