Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Gary Larsson - 30 januari 2008 09:00

Två av helgens Nikehelgens spinningpass använde jag mina specialgjorda öronproppar, som reducerar 15 dB av allt ljud. Dessa pass var också de pass som gick/kändes absolut bäst. Då infinner ju sig självklart frågan om det var en tillfällighet eller om det händer något positivt i kroppen, när jag pluggar i öronen ?


Jag vet att Magdalena Forsberg hade öronproppar när hon tävlade i skidskytte med god framgång och många andra ser man ju tränar med hörlurar med diverse uppmuntrande musik. Jag har ju provat det själv, men ogillar att inte höra det runt omkring mig. De ljuddämpande öronpropparna verkar då vara idealiska, eftersom jag hör det som händer runt omkring, men får det lite luddiga ljudet, som skapar känslan av mitt mentala rum. Det ska ni veta i mitt mentala rum är jag kung, där bestämmer jag över alla tankar d v s jag behöver aldrig bli trött om jag inte vill. Kan detta vara förklaringen till att dessa pass kändes så bra?? Fler tester ska göras i detta ärende. 

Ovido - Quiz & Flashcards