Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Gary Larsson - 18 januari 2008 20:09

Jag fick hem en blaska från homeshop, bläddrade förstrött igenom den och hittade jättefjärrkontrollen! 28 cm lång och 12,5 cm bred, ersätter alla andra småfjuttar. Snacka om maktfaktor i tv-soffan, för visst är det så att den som har makten i familjen även håller i fjärrkontrollen när familjen tittar på TV. Numer är det inte en liten fjöspryl vi snackar om gigantisk.


Tänk er barnen sittande framför tv:n zappandes mellan barnkanalerna, med den vanliga lilla fjärrkontrollen. Små fjärrsignaler skjuts iväg mot tv:n blipp, blipp, blipp, då pappa träder in i rummet med jättefjärrkontrollen. Han slänger upp den på axeln siktar mot tv:n ZAPP ! ZAPP !, slår sig ner i soffan och tittar på nyheterna samtidigt som lite rök fortfarande stiger från tvmottagaren.


Priset som hittat 149,50 kr.  

Av Gary Larsson - 18 januari 2008 19:53

I veckans nummer av Lärarnas tidning speglas elevernas stressproblematik på ett ypperligt sätt. I Jan & Maria Berglins serie Far och jag på näst sista sidan utspelar sig denna konversation mellan far och son:


Son: - Pappa ! Jag har ingen att vara med

Far: - Men spänn av lite. Zacka var ju här hela eftermiddan!

Son: - Ja, men jag vill leka med nå´n nu! Det är ju jättetråkigt här!!

Far: ... och det är precis som det ska. Ibland är det tråkigt. Det måste inte hända nå´t jämt.

Far: Barn måste lära sig att ha tråkigt! Ska det vara kul jämt kanske man inte kan uppskatta det roliga sen. Ja, i vilket fall måste man lära sig det här innan man blir vuxen.

Son: För att det blir skittråkigt då?

Far: Exakt!   



Av Gary Larsson - 18 januari 2008 19:38

Efter tre akuta sjukhusbesök med elever första hela veckan efter jullovet är det väl inte undra på att jag känner mig matt. Ett dessutom med dottern som utan astmakänningar på gott och väl ett år, plötsligt knappt kunde andas. Så många akuta sjukhusbesök har jag ju knappt samlat på mig under hela min idrottslärarkarriär. Tack och lov får jag säga, för trots alla mina rigorösa säkerhetsföreskrifter , som i och för sig inte alltid följs av alla elever, så går det ibland snett.


Dessutom tränade jag ett challengepass på Hälsostudion, som sög den sista kraften ur musklerna också. Gissa om det blir sovdags tidigt ikväll. Jag har ju tidigt pass imorgon i bassängen, som jag gärna vill orka upp till.  

Ovido - Quiz & Flashcards