Alla inlägg den 1 april 2008

Av Gary Larsson - 1 april 2008 20:20

Nu har jag ju inte den uppbackning vare sig från sponsorer eller serviceteam som t ex Jonas Colting har (se länk) utan det gäller ofta att utifrån premisserna ont om tid och halvdåliga träningsförberedelser maxa träningskvaliteten. Idag hade jag 40 min träningstid till förfogande innan jag skulle möta upp familjen i ishallen för att ta med sonen därifrån, eftersom dottern och modern skulle vara på träning.


Genom många år av träningserfarenheter, mycket reflekterande och utvärderande kring dessa har jag lärt mig att få ut mesta möjliga effekt. Idag innebar det träning direkt efter jobbet, lite matt både i kroppen och huvudet = energidricka. 5 min uppvärmning på spinningcykeln sedan två intensitetstoppar under vilka jag ökar motståndet minut för minut tills jag inte fixar mer utan att tappa tempot. Summerat 20 min. Snabbt byte till löparskor, därefter ett löprace som hette duga 5 min uppvärmning på 15km/h fart och 3 % lutning. Jag ökade sedan hastigheten med en halv km/h per minut till maxkapacitet, vilket idag blev 19,5 km/h. Överraskande bra!


Dessvärre fick jag mer känning av skav på hälarna.   

Ovido - Quiz & Flashcards