Alla inlägg den 7 april 2008

Av Gary Larsson - 7 april 2008 20:56

Idag investerade jag i ett eget framhjul till racercykeln. Kostsamt jo, men samtidigt vill jag inte bjuda bort någon minut under cyklingen, när jag varit så noggrann med allt annat i träningen och kosten.


Idag testade jag lite terränglöpning i Nolhaga tillsammans med den lilla löpgrupp vi har på Hälsostudion inför vårt Hälsolopp, hoppas de inte blev allt för avskräckta. Skillnaden mellan elit och motionsnivå blir mest påtaglig på intervallpassen, då det handlar om att pressa intensiteten till åtminstone ansträngande. Det kändes hyggligt i alla fall, benen var fortfarande lite stappliga sedan fredagens utfallssteg. Tänk! Det hade jag glömt av hur illa de brukade ta, ändå körde jag som vanligt ytterst försiktigt. 


Efter lite utstretch idag och något mer lättare pass, så lär de vara i finfin form till helgens tävlingspremiär som blir terränglöpnings-DM som i år är förlagt i Trollhättan i samband med TIF-terrängen. 8 km blir det i år för min klass, i mitt tycke mycket behagligare än de 4 km som det var förra året. Dubbelt så långt kan väl aldrig vara behagligare tänker du, men jojomän intenstiten är inte riktigt så hög på 8 km som på 4 km. Plågsamheten sprids liksom ut på fler kilometer och minuter. Hur som helst blir det en viktig avstämning inför fortsättningen av träningsupplägget.

Ovido - Quiz & Flashcards