Alla inlägg den 10 april 2008

Av Gary Larsson - 10 april 2008 17:23

Som man sår får man skörda heter det och det har vi idag tagit fasta på och sått en massa trevliga kryddväxter. Nu är ju vår trädgård dessvärre hem åt miljoners, åtminstone känns det så, mördarsniglar. Så vi kommer att ägna oss åt terassodling, det vill säga odling på balkongen. I allehanda krukor, blomlådor och hinkar har det nu planterats för framtida skördar.


Det är som med träningen sår man bra under vinterträningen skördar man bra på tävlingarna.   

Av Gary Larsson - 10 april 2008 06:39

Igår fick jag beröm utöver det vanliga, som jag verkligen tog till mig. En av mina trogna morgonspinnare tyckte nämligen jag gjort en konst-art av spinning.


Jag har väl inte tänkt så innan, men ett bra spinningpass är så mycket mer än bara träning Det är en helhetsupplevelse av ljus, ljud och rörelse och guidning. Duktiga instruktörer kan med en och samma låt förmedla olika upplevelser helt beroende på hur den presenteras med ljus, rörelse och guidning. Låten kan t ex kännas trist och tråkig om rytmen är monoton, men den monotona rytmen kan också skapa en känsla av harmoni. Låten kan med en annan presentation få den som cyklar smått aggressiv och ta i järnet, eller mjuk och behaglig och ta i lite lagom. Med mörklagd sal kan låten ges mystik, med ljus sal glädje och energi, med discokula och färgat blinkande ljus nattklubbskänsla. 


Det är helt enkelt en konst att instruera spinning.

Ovido - Quiz & Flashcards