Alla inlägg den 24 april 2008

Av Gary Larsson - 24 april 2008 18:34

Ytterligare ett sjukdomsuppehåll, åtminstone från de riktigt tuffa passen. Lite hosta och känning i halsen gör att det än en gång blir att avstå från viktiga träningspass. Svunna är de dagar i januari och februari, då träningsresultaten steg mot oanade höjder. Jag kommer att ta tag i det igen. Jag ska bara ... bli frisk först. I samband med uteblivna långpass främst på cykeln har det även smugit på något kilo fömodligen fett, men jag ska ta tag i dessa kilo. Jag ska bara ... bli frisk först. Sedan har jag inte fått till de corestärkande övningarna som ska hjälpa till att hålla stinget uppe i löpningen, men det ska jag köra massor av. Jag ska bara ... bli frisk först. Knäna har börjat ge sig till känna och axlarna känns stela eftersom jag tappat greppet om mitt stretchande, men det ska jag ta tag i. Jag ska bara ... bli frisk först. För att inte tala om maten som jag slarvat med en del på sistone, vilket gjort att sötsuget har ökat betänkligt, men att äta nyttigare igen ska jag göra. Jag ska bara ... bli frisk först. Allt det jag vill göra i min vårfrossa (se tidigare blogg) har heller inte kunnat bli av, men jag ska göra det. Jag ska bara ... bli frisk först.  


Tänk vad lätt det är att skjuta på saker bara du har något att skylla på. Det viktiga är att så fort jag blir frisk så ska jag verkligen göra allt ovanstående. Det är inte bara snack, vilket kan skilja mig från många andra. Jag verkligen längtar efter att få energin tillbaka igen och då menar jag inte den tillförda i form av koffein och ipren.



Ovido - Quiz & Flashcards