Alla inlägg den 25 april 2008

Av Gary Larsson - 25 april 2008 18:16

Idag rullade jag en liten runda med racern, mest för att det var solsken och för att det är regn utlovat till helgen. Passade på att justera lite på styrhöjden, först överambitiöst lågt, men då fick jag inte någon kraft i benen. Slutjusterat blev det i alla fall ett litet snäpp neråt, vilket gör att jag kanske tjänar 4 - 5 sekunder/mil. Gör det sedan 4 - 5 mentala sekunder/mil, så blir det faktiskt märkbart bättre.


Ibland undrar jag ju vad som är vad. Jag har egentligen sedan terräng-DM känt mig lite hängig och seg i kroppen, inte bara träningsmässigt utan med allt. I ett reklamblad läste jag om Gojibär, som med hästlängder slog allt annat i antioxidantväg. Dessa bär stötte jag sedan på i torkad form i en mellanmålsfröblandning som självklart inhandlades och intogs tillsammans med lite hemmüsli. Idag har jag fått tillbaka lite gnista, kan det vara dessa bär eller är det bara så att förkylningen gett med sig just idag.


I morgon är det simning på träningsprogrammet. Det får bli ytterst försiktigt, men jag vill i alla fall ha tillbaka simkänslan och förhoppningsvis kan det bli en tre-fyra tusen meter.   



Ovido - Quiz & Flashcards