Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Konditionen testad på Alingsås Hälsospår

Av Gary Larsson - 27 april 2008 19:34

Alingsås kommun har i veckan haft invigning av ett hälsospår som är förlagt runt Nolhagas ena berg. I samband med detta anordnas en deltagandeutlottning av lite priser bland annat hägrade lite träningskläder. Deltagandet bestod i att testa sin kondition på hälsospåret, utifrån ett antal givna tider, kopplat till din ålder. Varvet skulle springas två gånger för de som var vana löpare och där kan jag väl inget annat än att räkna mig som. Farten skulle dessutom gå att hålla ytterligare två varv.  


Tidspressad som jag var av dotterns simträningstid, att passa blev det ingen uppvärmning, möjligen ett försiktigare förstavarv, som kändes lite halvstyltigt. De fyra timmarna på cykeln tidigare hade kroppen inte glömt, vilket jag i och för sig inte heller hade trott. Det gick hur som hellst bättre och bättre, varvning efter 5,42 följdes upp med 5,26 andra varvet vilket gav ett snitt på 5,34. Tyvärr skulle det visa sig att så snabbt kan man inte springa vid min ålder, skalan för män 35-40 slutade vid 5,43. Så jag fick backa till 20-25 åringar för att hitta min tid, enligt den skulle jag ha ett testvärde på 70, så att jag fick något att rapportera. Jag ville ju inte springa två varv förgäves;)  


Lyckades även snika åt mig några längder i bassängen, medan dottern simtränade, så idag blev triathlonträningen komplett.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards